جمع هزینه خرید : 0 تومان
رفتن به سبد خریدیکی از اقداماتی که در تعمیرات اساسی واگنهای باری در شرکت لکوموتیوریل اروند انجام می شود بازسازی کف و بدنه این واگنها است. با توجه به اینکه اکثر واگن های تعمیری از کف و بدنه دچار پوسیدگی می باشند توسط یک اکیپ جوشکار و برشکار ابتدا کف آنها تخریب و کلیه ورق های پوسیده از واگن جدا میگردد. پس از جداسازی ورق های پوسیده،کف واگن با چهار برگ ورق به اندازه 5/1*6 متر به ضخامت 6 میلیمتر پوشیده و نوسازی میگردد. جهت استحکام ورق ها، اطراف و زیر آنها جوشکاری می شود. سپس اطراف بدنه به عرض یک متر به علت خرابی، از و اگن جدا میگردد. پس از جداسازی، محل های بریده شده با سنگ جت صافکاری می شوند. ورق های 4 میلیمتری از قبل آماده شده را در محل های موردنظر قرار داده و جوش زده می شوند. در این واحد نیروهای متخصص و آموزش دیده این شرکت توانستند در کنار بازسازی کف و بدنه واگنها، اقدام به ساخت دربهای جانبی واگنهای لبه کوتاه برای اولین بار در استان خوزستان نمایند. بنابراین نگاهی به ظرفیت و توانایی های این شرکت نشان می دهد با سرمایه گذاری مناسب در این واحد صنعتی و تولیدی، می توان مشکلات و کاستی های موجود در حوزه تعمیرات واگن های باری را مرتفع کرد.
یکی از اقداماتی که در تعمیرات اساسی واگنهای باری در شرکت لکوموتیوریل اروند انجام می شود بازسازی کف و بدنه این واگنها است. با توجه به اینکه اکثر واگن های تعمیری از کف و بدنه دچار پوسیدگی می باشند توسط یک اکیپ جوشکار و برشکار ابتدا کف آنها تخریب و کلیه ورق های پوسیده از واگن جدا میگردد. پس از جداسازی ورق های پوسیده،کف واگن با چهار برگ ورق به اندازه 5/1*6 متر به ضخامت 6 میلیمتر پوشیده و نوسازی میگردد. جهت استحکام ورق ها، اطراف و زیر آنها جوشکاری می شود. سپس اطراف بدنه به عرض یک متر به علت خرابی، از و اگن جدا میگردد. پس از جداسازی، محل های بریده شده با سنگ جت صافکاری می شوند. ورق های 4 میلیمتری از قبل آماده شده را در محل های موردنظر قرار داده و جوش زده می شوند.
در این واحد نیروهای متخصص و آموزش دیده این شرکت توانستند در کنار بازسازی کف و بدنه واگنها، اقدام به ساخت دربهای جانبی واگنهای لبه کوتاه برای اولین بار در استان خوزستان نمایند. بنابراین نگاهی به ظرفیت و توانایی های این شرکت نشان می دهد با سرمایه گذاری مناسب در این واحد صنعتی و تولیدی، می توان مشکلات و کاستی های موجود در حوزه تعمیرات واگن های باری را مرتفع کرد.
یکی از اقداماتی که در تعمیرات اساسی واگنهای باری در شرکت لکوموتیوریل اروند انجام می شود بازسازی کف و بدنه این واگنها است. با توجه به اینکه اکثر واگن های تعمیری از کف و بدنه دچار پوسیدگی می باشند توسط یک اکیپ جوشکار و برشکار ابتدا کف آنها تخریب و کلیه ورق های پوسیده از واگن جدا میگردد. پس از جداسازی ورق های پوسیده،کف واگن با چهار برگ ورق به اندازه 5/1*6 متر به ضخامت 6 میلیمتر پوشیده و نوسازی میگردد. جهت استحکام ورق ها، اطراف و زیر آنها جوشکاری می شود. سپس اطراف بدنه به عرض یک متر به علت خرابی، از و اگن جدا میگردد. پس از جداسازی، محل های بریده شده با سنگ جت صافکاری می شوند. ورق های 4 میلیمتری از قبل آماده شده را در محل های موردنظر قرار داده و جوش زده می شوند. در این واحد نیروهای متخصص و آموزش دیده این شرکت توانستند در کنار بازسازی کف و بدنه واگنها، اقدام به ساخت دربهای جانبی واگنهای لبه کوتاه برای اولین بار در استان خوزستان نمایند. بنابراین نگاهی به ظرفیت و توانایی های این شرکت نشان می دهد با سرمایه گذاری مناسب در این واحد صنعتی و تولیدی، می توان مشکلات و کاستی های موجود در حوزه تعمیرات واگن های باری را مرتفع کرد.
ادامهواگن باری به عنوان یک ماشین ریلی عمومی بخش اعظمی از ناوگان ریلی راه آهن را به خود اختصاص داده است و با پیشرفت روزافزون صنعت حمل و نقل و افزایش تقاضا برای حمل بار توسط وسایل نقلیه ریلی، وجود واگنهای باری برای نیل به این هدف ضروری است. واگنهای باری براساس طراحی و ساختمان خود انواع متنوعی از بارها را می توانند جابجا کنند. برای آنکه سلامت و ایمنی بارها حفظ شود لازم است در این راستا ضمن شناسایی و آشنایی با مجموعه ها، قطعات و سیستم های مرتبط و کاربری آنها از فرایند تعمیرات اساسی واگنهای باری آگاهی پیدا نمود. از این رو هرگونه بهبود در ساختمان و روش بهره برداری، نحوه تعمیر اصولی و به موقع آن می تواند گامی موثر در جهت افزایش بهره وری و کاهش خسارات ناشی از بهره برداری نادرست آن باشد.
ادامهیکی از فعالیتهای تعمیراتی شرکت لکوموتیو ریل اروند، تعمیرات اساسی انواع سوپاپ سیستم ترمز واگن می باشد. این سامانه متشكل از تجهیزات مورد نیاز براي كاهش سرعت یا متوقف كردن واگن است. كنترل سامانه ترمز معمولا به صورت پنوماتیكي یا الكتروپنوماتیكي انجام مي گيرد. ترمزهاي مغناطیسي و مكانیكي نیز در برخي موارد كاربرد دارند. سیستم رایج ترمز در ناوگان ریلي ایران، ترمز هوایي (پنوماتیكي) است كه بخشهاي تشكیل دهنده آن در یك واگن عبارتند از: لوله اصلي هوا سوپاپ سه قلو (توزیع) مخزن فرعي هوا سیلندر ترمز اهرم بندي انتقال و تقویت نيروي ترمز بلوكهاي اصطكاكي جهت انجام عمل ترمز در حال حاضر در کارگاه تعمیرات سیستم ترمز ، سوپاپ های سه قلوی کنور از نوع KE1 , KE2 و همچنین سوپاپ های روسی از نوع 483M به شرح ادامه تعمیرات اساسی می گردند: دمونتاژ ، شستشو و جرم زدائی قطعات و قسمتهای دمونتاژ شده، کنترل زیر مجموعه های سوپاپ ها و قطعات ترکیبی و درصورت نیاز تعمیر یا تعویض آنها، تعویض کامل کیتهای تعمیراتی شامل انواع و اقسام او رینگ ها ، دیافراگم ها و . . . و مونتاژ مجدد سوپاپها، نصب سوپاپ ها بر روی دستگاه ،تست و گراف گیری از کلیه مراحل کار سوپاپ ها از جمله هواگیری ، ترمز و تخلیه، رنگ آمیزی و نصب پلاک مشخصات شرکت و کد رهگیری بر روی سوپاپها
ادامهواگنها براساس طراحی و ساختمان خود انواع متنوعی از بارها را میتوانند جابهجا کنند و برخی از آنها بسته به ساختار خود قابلیت تخلیه و بارگیری کالا را نیز دارند. برای آنکه سلامت و ایمنی بارها حفظ شود لازم است با توجه به حجم و ماهیتی که دارند با یکی از انواع واگن باری حمل شوند. از انواع واگن های باری میتوان واگن لبه کوتاه را نام برد. واگن های لبه کوتاه نوعی از انواع واگن های باری است که اغلب از آن جهت حمل و نقل محمولات فولادی و مصالح ساختماني و همچنین ماشين آلات و كالاهاي سنگين استفاده می کنند. این واگنها در دو نوع دو محوره و چهار محوره ساخته مي شوند. ارتفاع آنها ۴۰۰ الی ۶۰۰ میلی متر است. لبه های جانبی و سر کلگی لولایی بوده تا در صورت لزوم لبه های جانبی به طور عمود به خط آهن باز و واگن همانند یک واگن مسطح مورد استفاده قرار گیرد. واگن های لبه کوتاه مجهز به ستون هاي فولادي محافظ مي باشند كه اين ستون ها قابل جدا شدن هستند. لبه هاي واگن از فولاد مقاوم ساخته شده بگونه اي كه مي توان با خواباندن آن بر روي تامپون از آنها به عنوان پل بين واگن ها جهت عبور وسايل نقليه استفاده نمود. ارتفاع اين لبه ها بين 40 تا 60 سانتي متر مي باشد. ظرفیت این واگنها بین 52 تا 53 تن متغیر است. در حال حاضر واگن هاي لبه كوتاه آلماني ، مجاري ، روماني ، ايراني و اكرايني در راه آهن ايران استفاده مي شود. به هنگام بارگیری کالا یا محصولات بر روی واگن های لبه کوتاه، می بایست مشخصات واگن و خطی که بر روی آن حرکت می کند درنظر گرفته شود. نباید ایمنی مسیر واگنها با جابجایی بار یا مرکز ثقل آن، وجود باد، برف و یا یخ زدائی سطوح بارگیری به خطر بیفتد. بنابراین کالاها بایستی در وضعیتی پایدار بارگیری شوند و از نظر طولی و عرضی محکم شوند. لذا هیچگونه خسارتی نباید به علت چیدمان و قرارگرفتن بار رخ دهد. در همین راستا دیواره ها، کناره ها و ستونها میبایست معمولا در وضعیتی ایستاده قرار گیرند. بنابراین این شرکت جهت حفظ سیر ایمن واگن های باری لبه کوتاه اقدام به طراحی و ساخت پایه نگهدارنده بار واگن، پشت بند دربهای جانبی و همچنین درب های جانبی نموده است.
ادامهشرکت لکوموتیو ریل اروند در سال 1387 تاسیس و از ابتدای سال 1394 فعالیت خود را با هدف تعمیرات واگن های باری شرکت فولاد ریل جنوب آغاز و بلافاصله پس از آن فعالیت های تخصصی خود را در این زمینه و با هدف توسعه آن به سایر شرکت های دارای واگن توسعه داد. این شرکت با اتکا به توانمندی و تخصص نیروهای خود در کنار تعمیرات اساسی واگنهای باری که هر سه سال یکبار انجام می گیرد، تعمیرات جاری و ویژه انواع واگنهای باری را در کارنامه درخشان خود ثبت نموده است. تعمیرات جاری هرنوع بازدید، تعمیر و سرویسی است که به طور معمول روزانه و یا در صورت خرابی وسایل در مبادی حرکت روی وسیله نقلیه ریلی صورت می پذیرد درحالیکه تعمیرات ویژه شامل تعمیراتی است خارج از برنامه زمان بندی شده به طور اضطراری روی وسیله نقلیه ریلی صورت می گیرد.
ادامهوسایل نقلیه ریلی مجهز به سیستمهای تعلیق اولیه و ثانویه هستند که برای سیر با بیشترین سرعت و راحتی مسافران طراحی شده اند. یکی از قسمتهای مهم وسایل نقلیه ریلی سیستم تعلیق آنها است، در زمان چرخش چرخها بدلایل مختلف تکانه ایجاد می شود که می تواند به سایر قسمتهای آن وسیله آسیب برساند و همچنین صدماتی را نیز به ریل وارد کند. برای اجتناب از این مشکلات از سیستم تعلیق استفاده می شود که در برابر انواع ضربه ها، شوکها و لرزشها قابلیت انعطاف دارد. انعطاف پذیری در سطوح مختلف سیستم تعلیق تعبیه شده است، در مرحله اول سیستم تعلیق اولیه قرار دارد که چرخها را به بوژی متصل می کند و طراحی آن بگونه ای است که تکانه های شدید در جهت عمودی را کاهش می دهد. اجزا سیستم تعلیق اولیه: - سازه بوژی (Bogie Frame) - صفحه لاستیکی (Rubber Disk) - نشیمگاه فنر (Centering Disk) - فنر داخلی (Internal Spring) - فنر خارجی (External Spring) - تسمه قفل کننده (Locking Plate) - بوش لاستیکی (Rubber Joint) - بازوی کنترلی (Control Arm) - کمک فنر - میراکننده ارتعاش (Damper) بازوی کنترلی محل قرارگیری فنرها، کمک فنر و سایر اجزاء سیستم تعلیق اولیه است. نیروهای کشش و ترمز از طریق سازه بوژی به بازوی کنترلی منتقل می شوند. بخشی از تکانه های وارد شده به سیستم تعلیق اولیه توسط فنرها جذب می شوند و از انتقال آنها به سازه بوژی جلوگیری می شود.
ادامهدرحال بروز رسانی می باشد
ادامه